Communicatie / Digitaal
Menu

Digitaal

Online communicatie is niet meer weg te denken in de mediamix. En dan doelen we niet alleen op sites, maar ook op online magazines op tablets (iOS van Apple of varianten voor Android) en natuurlijk de mobiele telefoon. Voor die vertaalslag zette FC Klap een digitale tak op: FC Touch. Alles wat je op het scherm aanraakt (toucheert) en waar die logische doorklik zit (video, webshop, extra features) werkt het ook. Dankzij onze eigen techniek, kennis en expertise kunnen onze app bouwers dynamische interactieve magazines en portals maken. Voor elk gewenst platform.

Nieuws: digitale catalogus voor Viacom

De productcatalogus is vaak een paradepaardje van een bedrijf. In een kloek boekwerk staan alle producten, inclusief bijbehorende informatie netjes gerubriceerd. Handig! Maar in de praktijk blijkt vaak dat zodra die catalogi van de drukpers zijn gerold, de inhoud alweer een update kan gebruiken.

Viacom signaleerde dit ook bij de productcatalogi van Nickelodeon. Hier bood FC Touch, ons online zusje, uitkomst. Op het speciaal gebouwde online catalogusplatform kan de klant zelf via een CMS inhoud aanpassen. Met één druk op de knop is de online catalogus weer up to date. Bovendien kun je via de PDF-generator op elk moment een drukbestand maken als je toch een catalogus op papier wenst. Zo voorkom je niet alleen verouderde informatie, maar scheelt het ook nog eens een hoop tijd en… geld.

BM app

Dankzij FC Touch, specialist in digitaal uitgeven op maat, heeft iedere abonnee of lezer overal en altijd toegang tot de tabletvariant van BM, in gebruiksvriendelijk design. Meer nieuws en artikelen over de broadcastwereld, inclusief videoreportages, zijn ook te vinden op broadcastmagazine.nl, ondersteund door de gratis nieuwsbrief die drie keer per week wordt verstuurd.

KNLTB

De KNLTB (Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond) koos voor de service van FC Touch. Voor evenementen als het Nederlands Jeugd Kampioenschap, de Fed Cup of Davis Cup componeert de bond een programmaboekje. FC Touch maakte daarvan een digitaal magazine, zodat tennisfans via hun mobiele telefoon of tablet op de hoogte blijven van actuele ontwikkelingen. Handig. Je download gewoon de evenementen-app! Zo scoort de KNLTB via FC Touch. At your service!

Heineken van de app

Geen pint, maar print. Tot drie jaar terug was dat de communicatiestrategie van Heineken. Het wereldmerk bereikte de ‘global’ medewerkers via het personeelsblad. Heerlijk, helder, maar ook een beetje ouderwets. Heineken besloot die printuitgave te digitaliseren. In die transformatie speelde FC Touch een sleutelrol, want wij vertalen content in een app! Online en offline vullen elkaar goed aan. Als je de app download, heb je altijd toegang, zelfs zonder internetverbinding. Communicatie en informatie via de (t)app: heerlijk, helder, Heineken.

Disciplines

Redactie
Design
Visueel
Management